با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
بررسی عوامل مؤثر بر تمایل کشاورزان زعفران‌کار برای آزمون کنترل کیفیت محصول

علیرضا کرباسی؛ محمود صبوحی صابونی؛ بهاره زندی دره غریبی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 311-322

https://doi.org/10.22048/jsat.2021.244578.1406

چکیده
  این مطالعه در راستای ارتقاء سطح طبقه‌بندی کیفی محصول زعفران و افزایش سود کشاورزان با ایجاد بازار فرضی به بررسی عامل‌های مؤثر بر انتخاب و میزان تمایل به پرداخت کشاورزان برای انجام آزمون کیفیت زعفران با استفاده از روش ارزش‌گذاری مشروط و پرسش انتها – باز پرداخته است. داده‌های موردنیاز با تکمیل پرسشنامه از یک نمونه تصادفی 170 نفر ...  بیشتر

اقتصاد و بازاریابی
مدیریت آبیاری زعفران با استفاده از اعمال سیاست‌های قیمتی و مقداری آب (مطالعه موردی: حوضه آبریز نیشابور)

سمیه شیرزادی لسکوکلایه؛ محمود صبوحی صابونی؛ احمد علی کیخا؛ کامران داوری

دوره 5، شماره 2 ، تیر 1396، ، صفحه 149-160

https://doi.org/10.22048/jsat.2015.11761

چکیده
  کاهش منابع آبی، روند افزایشی وقوع خشکسالی­ها و صدمات سنگین آن به کشور، بیش از پیش استفاده کارآمد از این منبع را ضرورت می­بخشد. هدف این مطالعه، ارزیابی اثرات سیاست­های گوناگون کاهش میزان آب مصرفی و افزایش قیمت هر مترمکعب آب بر الگوی­کشت محصول زعفران می­باشد. داده­های مورد نیاز پژوهش با مصاحبه­ی حضوری در میان100 بهره‌بردار ...  بیشتر