با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
آثار رفاهی افزایش رقابت در بازار محصولات صادراتی (مورد مطالعه: محصول زعفران)

محمد جواد مهدی زاده راینی؛ حمید محمدی؛ مسعود دهدشتی

دوره 10، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 287-302

https://doi.org/10.22048/jsat.2022.346984.1462

چکیده
  زعفران از جمله محصولات صادارتی غیرنفتی است که بیش از نیمی از بازار جهانی آن به ایران تعلق دارد. در دو دهه اخیر قیمت صادارتی محصول زعفران روند نزولی داشته است. ادامه این روند از طریق کاهش صادرات می‌تواند پیامدهای رفاهی مهمی بر روی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مصرف‌کنندگان داشته باشد. در همین راستا مطالعه حاضر با هدف ارزیابی اثرات رفاهی ...  بیشتر