با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
بررسی راهبردهای قیمت گذاری زعفران با رویکرد تحلیل عوامل استراتژیک

فاطمه پیرملک؛ علیرضا کرباسی؛ محمد قربانی؛ فاطمه رستگاری پور

دوره 6، شماره 3 ، مهر 1397، ، صفحه 355-366

https://doi.org/10.22048/jsat.2017.92171.1245

چکیده
  زعفران با توجه به قدرت ایجاد اشتغال بالا و ایجاد درآمد مناسب به عنوان یک محصول مهم برای کشاورزان استان­ خراسان رضوی به حساب می‏آید. وجود مسائل و مشکلات پیش­روی زعفران­کاران در زمینه بازاریابی و صادرات باعث گردیده این محصول به‌رغم کیفیت مرغوب، از وضعیت مناسبی در بازار جهانی برخوردار نباشد. لذا بررسی آمیخته بازاریابی قیمت به ...  بیشتر

اقتصاد و بازاریابی
برنامه عملیاتی برندسازی محصول زعفران ایران

ابوالفضل معصوم زاده؛ ابوالقاسم ابراهیمی؛ جعفر شمسی؛ خلیل دهنوی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1392، ، صفحه 39-68

https://doi.org/10.22048/jsat.2014.4817

چکیده
  با وجود تولید و صادرات گسترده محصول زعفران ایران، می‌توان گفت هیچ برند قدرتمند و معتبری در بازار جهانی از زعفران ایران مشاهده نمی‌شود. به عبارت دیگر نبود برندهای قدرتمند از زعفران ایران در بازارهای جهانی باعث شده تقریباً هیچ نامی از ایران در این زمینه وجود نداشته باشد.  از این رو آگاهی از اهمیت و جایگاه برندسازی برای محصولات صادراتی ...  بیشتر