با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
بررسی الگوی تخصصی شدن صادرات زعفران ایران در بازارهای هدف

میلاد امینی زاده؛ حنانه آقاصفری؛ علیرضا کرباسی

دوره 8، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 609-624

https://doi.org/10.22048/jsat.2020.220554.1383

چکیده
  تئوری­های تجارت بین­المللی بر تخصصی شدن کشورها تأکید داشته و شرط انتفاع از تجارت را تخصصی شدن عنوان کرده­اند. ایران در صادرات زعفران به عنوان یکی از محصولات مهم و ارزآور کشور به بازارهای هدف با نوسانات و تغییراتی روبرو بوده است که تخصصی شدن در این بازارها را با تردید روبرو کرده است. از این رو، پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این ...  بیشتر