با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
اندازه‌گیری تمایل به پرداخت زعفران کاران برای بنه استاندارد زعفران

تکتم محتشمی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 295-310

https://doi.org/10.22048/jsat.2021.217922.1380

چکیده
  با توجه به اهمیت بنه (پیاز) زعفران در بهبود عملکرد محصول، اقدام به عرضه بنه گواهی‌شده که استانداردهای موردنیاز برای تضمین عملکرد بالای تولید به‌ویژه در سال‌های نخست کشت رادار است، ضروری است. با در نظر گرفتن اینکه در حال حاضر بازار رسمی برای این محصول (بنه گواهی‌شده زعفران) وجود ندارد، در این مطالعه تلاش شد با بهره‌گیری از روش ارزش‌گذاری ...  بیشتر

اقتصاد و بازاریابی
بررسی عوامل مؤثر بر تمایل کشاورزان زعفران‌کار برای آزمون کنترل کیفیت محصول

علیرضا کرباسی؛ محمود صبوحی صابونی؛ بهاره زندی دره غریبی

دوره 9، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 311-322

https://doi.org/10.22048/jsat.2021.244578.1406

چکیده
  این مطالعه در راستای ارتقاء سطح طبقه‌بندی کیفی محصول زعفران و افزایش سود کشاورزان با ایجاد بازار فرضی به بررسی عامل‌های مؤثر بر انتخاب و میزان تمایل به پرداخت کشاورزان برای انجام آزمون کیفیت زعفران با استفاده از روش ارزش‌گذاری مشروط و پرسش انتها – باز پرداخته است. داده‌های موردنیاز با تکمیل پرسشنامه از یک نمونه تصادفی 170 نفر ...  بیشتر