با همکاری انجمن علمی گیاهان دارویی ایران
اقتصاد و بازاریابی
بررسی عوامل مؤثر بر تمایل زعفران کاران به کشت زعفران ارگانیک

محمد رضا کهنسال؛ ملیحه شیبانی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 107-119

https://doi.org/10.22048/jsat.2020.233393.1398

چکیده
  در دهه های اخیر با توجه به فراگیر شدن کشاورزی ارگانیک در سراسر دنیا، اهمیت سلامت خاک، انسان و اکوسیستم، تولید غذای ارگانیک و سالم برای جمعیت رو به رشد و افزایش سهم کشوری در بازارهای جهانی محصولات ارگانیک، توسعه کشاورزی ارگانیک در ایران رواج یافته است. به همین منظور در این مقاله تلاش شده است تا میزان تمایل به دریافت زعفران کاران برای ...  بیشتر

اقتصاد و بازاریابی
جایگاه زعفران ارگانیک در سبد مصرفی آتی خانوارها و عوامل موثر برآن

احمدرضا شاپوری؛ محمد قربانی؛ آرش دوراندیش؛ محمدرضا کهنسال

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1393، ، صفحه 107-114

https://doi.org/10.22048/jsat.2014.6870

چکیده
  با توجه به اهمیت برنامه ‌ریزی در سطح تولید ضرورت دارد شناخت لازم از رفتارهای آتی مصرف‌کنندگان راجع به محصولات ارگانیک حاصل شود. با توجه به این موضوع مهم در این مقاله با استفاده از الگوی رگرسیون به‌ظاهر نامرتبط و داده‌های مقطع زمانی سال 1391 مربوط به 200 خانوار شهرستان مشهد، عوامل مؤثر بر سهم آتی خانوارها از مصرف زعفران ارگانیک موردبررسی ...  بیشتر